Kia Motors Assistance biedt u een bijstandsprogramma van hoge kwaliteit aan zodat uw mobiliteit op elk ogenblik gewaarborgd blijft. Deze assistentie is geldig voor alle wagens verkocht door Kia Motors Belgium NV en geldig ingeschreven in België of het G.H.L.

1. Dekking

Alle nieuwe Kia voertuigen zijn vanaf 2017 gedekt voor een aanvangsperiode van 2 jaar.  Nadien wordt de dekking per 12 maanden verlengd indien u de onderhoudsrichtlijnen en aanbevelingen van Kia nauwgezet volgt, en deze laat uitvoeren bij een erkend Kia Servicepunt.   Deze conditionele verlengingen zijn tevens van toepassing op alle reeds bestaande Kia wagens in België en het Groothertogdom Luxemburg.    Onbeperkt zorgeloos rijplezier !

2. Waar en wanneer kan u een beroep doen op Kia Motors Assistance?

Uw Kia Motors Assistance is geldig in volgende landen: Andorra, België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk (incl. Corsica), Gibraltar, Griekenland (continentaal), Groot-Hertogdom Luxemburg, Groot-Britannie, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (continentaal gedeelte), Roemenië, Slovakije, Slovenië, Spanje (behalve de canarische eilanden en Ceuta), Tsjechische Republiek, Zweden, Zwitserland.

U kan de hulp inroepen van Kia Motors Assistance in alle omstandigheden die de immobilisatie van uw wagen op de openbare weg of bij u thuis tot gevolg hebben, dat houdt in: pech, ongeval, evenals incidenten zoals problemen met banden, sleutels, alarmsystemen, verkeerde brandstof, poging tot diefstal…! Immobilisatie van caravan of aanhangwagen komt niet in aanmerking voor bijstand.

3. Hoe bereikt u Kia Motors Assistance en welke gegevens moet u doorgeven?

De bijstandscentrale van Kia Motors Assistance is dag en nacht, het hele jaar door bereikbaar .

Wagens met een eerste inschrijving tot 31/12/2016 contacteren het nummer 02/286.31.21.  VAnuit het buitenland wordt dat + 32 (0)2 286.31.21.

Wagens met een inschrijving vanaf 2017 contacteren het nummer 02/729.69.79,  ofwel +32 (0)2 729.69.79 vanuit het buitenland

Let op! Om recht te hebben op de bijstand van Kia Motors Assistance, moet u, op het ogenblik van de feiten, de bijstandscentrale oproepen. Uw Kia Motors Assistance bijstandsverlener zal meteen de nodige maatregelen treffen om de bijstand op gang te brengen.

4. Wanneer u contact opneemt met de bijstandscentrale heeft u volgende gegevens nodig:

  • Chassisnummer, nummerplaat, type en kleur van uw Kia;
  • Plaats waar u zich bevindt (tracht de plaats zo nauwkeurig mogelijk te omschrijven, b.v. straatnaam en huisnummer, n° van de autosnelweg, km-paal en richting, …); 
  • Naam en adres waarop de wagen is ingeschreven, datum van inschrijving van de wagen (zie roze inschrijvingskaart); 
  • Korte beschrijving van het probleem; 
  • Eventueel, het telefoonnummer waarop de bijstandscentrale u kan bereiken.

5. Kia Motors Assistance in België en Groothertogdom Luxemburg

Indien uw wagen na pech, ongeval of incident geimmobiliseerd is op de openbare weg of bij u thuis, zorgt Kia Motors Assistance voor de komst van een pechverhelper die zal trachten de mobiliteit van uw voertuig ter plaatse te herstellen. Indien dit niet mogelijk is, dan zorgt Kia Motors Assistance voor het veroer van uw wagen naar de erkende Kia verdeler van uw keuze.

Indien de herstelling niet dezelfde dag kan worden uitgevoerd, stelt Kia Motors Assistance u een vervangwagen ter beschikking voor de duur van de herstelling (met een maximum van 5 opeenvolgende dagen).

Let op! De vervangwagen wordt niet toegekend in volgende gevallen:

  • Indien de wagen niet geimmobiliseerd is; 
  • Indien de wagen zich reeds bij een hersteller bevindt; 
  • Indien de bestuurder jonger dan 21 jaar is;  
  • Indien de bestuurder niet in staat is om te rijden (alcohol, geneesmiddelen,...); 

Indien de bestuurder de door de verhuurmaatschappij vereiste documenten niet kan voorleggen of indien hij niet beantwoordt aan de gestelde voorwaarden.

6. Kia Motors Assistance in het buitenland

Indien uw wagen na pech, ongeval of incident geimmobiliseerd is op de openbare weg, zorgt Kia Motors Assistance voor de komst van een pechverhelper die zal trachten de mobiliteit van uw voertuig ter plaatse te herstellen. Indien dit niet mogelijk is, dan zorgt Kia Motors Assistance voor het vervoer van uw wagen naar de dichtsbijzijnde KIA-verdeler of garage waar uw wagen kan worden hersteld.

Indien de herstelling ter plaatse kan worden uitgevoerd binnen de 5 dagen dan zorgt Kia Motors Assistance naar keuze en ten belope van max. € 750,- voor: 

  • Hotelkosten ter plaatse in afwachting van herstelling
  • Verderzetting van de reis naar bewezen bestemming en terugreis voor een persoon naar de garage waar de wagen voor herstelling werd achtergelaten.

Indien de herstelling niet kan worden uitgevoerd binnen de 5 dagen, dan zorgt Kia Motors Assistance voor de repatriëring van uw wagen* naar Belgie. Kia Motors Assistance zorgt dan eveneens voor de terugkeer van alle inzittenden naar uw woonplaats.

Indien u in het buitenland, na een ongeval of in geval van ziekte, niet in staat bent om met de wagen te rijden en indien geen van de inzittenden het stuur kan overnemen, zorgt Kia Motors Assistance voor een vervangchauffeur om het voertuig en eventueel de inzittenden terug te brengen.

7. Kia Motors Assistance+: Onbeperkte conditionele verlenging van de bijstand

Indien uw Kia Motors Assistance, aangeboden bij uw nieuwe Kia, verlopen is, heeft u de mogelijkheid deze te verlengen dankzij Kia Motors Assistance+. Bij elke voorgeschreven of aanbevolen Servicebeurt , uitgevoerd door een erkend Kia Servicepunt, wordt Kia Motors Assistance verlengd met een nieuwe dekkingsperiode van 12 maanden.  Gelieve u tot uw Kia Servicepunt te wenden voor meer informatie.